Blijf op de hoogte met onze nieuwsbrief!
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en mis nooit meer onze nieuwste updates, exclusieve aanbiedingen en productlanceringen. Word vandaag nog lid van onze community!
Algemene voorwaarden Tello Technology
E-mail: info@tellotech.nl
Website: tellotech.nl - eetleasen.nl - webshopsleasen.nl - websleasen.nl/
Artikel 1 - Definities
1. Tello Technology: Tello Technology, gevestigd te Utrecht, KvK-nummer 85818208.
2. Klant: degene met wie Tello Technology een overeenkomst is aangegaan.
3. Partijen: Tello Technology en Klant samen.
4. Consument: een Klant die tevens een individu is en die als privépersoon handelt.
Artikel 2 - Toepasselijkheid
1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens Tello Technology.
2. Tello Technology en de Klant kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als dat schriftelijk is afgesproken.
3. Tello Technology en de Klant sluiten de toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van de Klant of van anderen uitdrukkelijk uit.
Artikel 3 - Prijzen
1. Tello Technology hanteert prijzen in euro?s, inclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals administratie- of verzendkosten, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
2. Tello Technology mag de prijzen van zijn diensten en producten op zijn website en in andere uitingen altijd wijzigen.
3. Tello Technology en de Klant spreken voor een dienstverlening een totaalbedrag als richtprijs af, tenzij schriftelijk anders wordt afgesproken.
4. Tello Technology mag tot 10% van de richtprijs afwijken.
5. Tello Technology moet de Klant op tijd laten weten waarom een hogere prijs gerechtvaardigd is, wanneer de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen.
6. De Klant mag het deel van de opdracht dat boven de richtprijs (vermeerderd met 10%) uitkomt laten vervallen, wanneer de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen.
7. Tello Technology zal prijsaanpassingen meedelen aan de Klant voorafgaand aan de ingang ervan.
8. Een consument mag de overeenkomst met Tello Technology opzeggen wanneer hij het niet eens is met de prijsverhoging.
Artikel 4 - Betalingen en betalingstermijn
1. De Klant moet een betaling voor hebben voldaan.
2. De betalingstermijnen die Tello Technology hanteert, zijn fatale betalingstermijnen. Dat betekent dat indien de Klant het afgesproken bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft betaald, hij automatisch in verzuim en in gebreke is, zonder dat Tello Technology aan de Klant een aanmaning hoeft te sturen of in gebreke hoeft te stellen.
3. Tello Technology mag een levering afhankelijk stellen van onmiddellijke betaling dan wel een zekerheidstelling eisen voor het totale bedrag van de diensten of producten.
Artikel 5 - Gevolgen te late betaling
1. Wanneer de Klant in verzuim is, moet hij bovendien buitengerechtelijke incassokosten en eventuele schadevergoeding betalen aan Tello Technology.
2. De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.
3. Wanneer de Klant niet op tijd betaalt, mag Tello Technology zijn verplichtingen opschorten totdat de Klant heeft betaald.
4. In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling aan de zijde van de Klant, zijn de vorderingen van Tello Technology op de Klant onmiddellijk opeisbaar.
5. Weigert de Klant zijn medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst door Tello Technology, dan moet hij nog steeds de afgesproken prijs betalen.
Artikel 6 - Herroepingsrecht
1. Een consument mag een online aankoop binnen 14 dagen na aankoop zonder opgave van reden ongedaan maken. Dit herroepingsrecht geldt niet wanneer:
· de dienst logies, een reis, een restaurantbedrijf, vervoer, een cateringopdracht of een vorm van vrijetijdsbesteding betreft
· het een spoedreparatie betreft
· het weddenschappen of loterijen betreft
· de consument heeft afgezien van zijn herroepingsrecht
· het een dienst betreft die met instemming van de consument volledig worden uitgevoerd binnen de bedenktijd en waarbij de consument uitdrukkelijk heeft verklaard van zijn herroepingsrecht af te zien
2. De bedenktijd van 14 dagen in lid 1, begint:
· zodra de consument een overeenkomst tot levering van een dienst heeft gesloten
· zodra de consument bevestigd heeft dat hij digitale inhoud via internet gaat afnemen
3. De consument kan gebruikmaken van zijn bedenktijd door een mail met dat onderwerp te sturen naar info@tellotech.nl, eventueel met behulp van het herroepingsformulier dat beschikbaar is op de website van Tello Technology, https://www.tellotech.nl.
Artikel 7 - Opschortingsrecht
1. Tenzij de Klant een consument is, doet hij hierbij afstand van het recht om de nakoming van enige uit deze overeenkomst voortvloeiende verbintenis op te schorten.
Artikel 8 - Verrekening
1. Tenzij de Klant een consument is, doet hij afstand van zijn recht om een schuld aan Tello Technology te verrekenen met een vordering op Tello Technology.
Artikel 9 - Verzekering
1. De Klant moet de volgende zaken voldoende verzekeren en verzekerd houden tegen onder andere brand, ontploffings- en waterschade, en diefstal:
· geleverde zaken die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de onderliggende overeenkomst
· zaken van Tello Technology die bij de Klant aanwezig zijn
· zaken die onder eigendomsvoorbehoud zijn geleverd
2. De Klant geeft op eerste verzoek van Tello Technology de polis van deze verzekeringen ter inzage.
Artikel 10 - Intrekking opdracht
1. Het staat opdrachtgever vrij om de opdracht aan dienstverlener op elk gewenst moment te beëindigen.
2. Wanneer opdrachtgever de opdracht intrekt, is opdrachtgever verplicht het verschuldigde loon en de gemaakte onkosten van dienstverlener te betalen.
Artikel 11 - Klachtplicht
1. Opdrachtgever is verplicht klachten over de verrichte werkzaamheden direct schriftelijk te melden aan dienstverlener. De klacht bevat een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat dienstverlener in staat is hierop adequaat te reageren.
2. Een klacht kan er in ieder geval niet toe leiden, dat dienstverlener gehouden kan worden om andere werkzaamheden te verrichten dan zijn overeengekomen.
Artikel 12 - Garantie
1. Wanneer de Klant en Tello Technology een overeenkomst met een dienstverlenend karakter zijn aangegaan, bevat deze voor Tello Technology enkel een inspanningsverplichting en dus geen resultaatsverplichting.
Artikel 13 - Uitvoering van de overeenkomst
1. Tello Technology voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en volgens de eisen van goed vakmanschap uit.
2. Tello Technology mag de afgesproken dienstverlening in zijn geheel of deels laten uitvoeren door anderen.
3. De uitvoering van de overeenkomst gebeurt in overleg en na een schriftelijk akkoord en betaling van een eventueel voorschot door de Klant.
4. De Klant moet ervoor zorgen dat Tello Technology op tijd kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst.
5. Zorgt de Klant er niet voor dat Tello Technology tijdig kan beginnen, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten voor rekening van de Klant.
Artikel 14 - Informatieverstrekking door de Klant
1. De Klant stelt alle informatie, gegevens en bescheiden die relevant zijn voor de correcte uitvoering van de overeenkomst tijdig en in gewenste vorm en op gewenste wijze beschikbaar aan Tello Technology.
2. De Klant staat in voor de juistheid en volledigheid van de ter beschikking gestelde informatie, gegevens en bescheiden, ook indien deze van derden afkomstig zijn, voor zover uit de aard van de overeenkomst niet anders voortvloeit.
3. Wanneer en voor zover de Klant dit verzoekt, retourneert Tello Technology de betreffende bescheiden.
4. Stelt de Klant niet, niet tijdig of niet behoorlijk de door Tello Technology redelijkerwijs verlangde informatie, gegevens of bescheiden beschikbaar en loopt de uitvoering van de overeenkomst hierdoor vertraging op, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en extra uren voor rekening van de Klant.
Artikel 15 - Duur overeenkomst dienst
1. De overeenkomst tussen Tello Technology en de Klant voor een dienst wordt aangegaan voor de duur van 1 maanden, tenzij uit de aard van de overeenkomst iets anders voortvloeit of schriftelijk iets anders is afgesproken.
2. Na afloop van de termijn in lid 1 wordt de overeenkomst stilzwijgend omgezet in een overeenkomst voor onbepaalde tijd, tenzij de Klant of Tello Technology de overeenkomst opzegt met een opzegtermijn van maanden. Is de Klant een consument dan geldt een opzegtermijn van 1 maand.
Artikel 16 - Opzeggen dienst voor bepaalde tijd
1. De Klant kan een overeenkomst voor een dienst voor bepaalde tijd niet eerder dan na 1 jaar opzeggen.
2. Na afloop van de minimum looptijd van 1 jaar kan de Klant de overeenkomst in lid 1 opzeggen met een opzegtermijn van .
3. Na afloop van de minimum looptijd van 1 jaar kan een consument de overeenkomst in lid 1 opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand.
4. Is de overeenkomst voor een dienst voor minder dan 1 jaar aangegaan, dan is de overeenkomst tussentijds niet opzegbaar.
Artikel 17 - Intellectueel eigendom
1. Tello Technology behoudt alle intellectuele eigendomsrechten op alle ontwerpen, tekeningen, geschriften, dragers met gegevens of andere informatie, offertes, afbeeldingen, schetsen, modellen en maquettes, tenzij anders is afgesproken.
2. De Klant mag de intellectuele eigendomsrechten in lid 1 niet zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Tello Technology aan anderen tonen, ter beschikking stellen of op een andere manier gebruiken.
Artikel 18 - Boetebeding
1. Wanneer de Klant het artikel over geheimhouding of intellectueel eigendom overtreedt, dan moet hij aan Tello Technology voor elke overtreding een onmiddellijk opeisbare boete betalen.
2. Is de Klant een consument dan bedraagt de boete in lid 1: ? 1.000.
3. Is de Klant geen consument dan bedraagt de boete in lid 1: ? 5.000
4. Daarnaast moet de Klant een bedrag van 5% van toepasselijke bedrag in lid 2 of 3 betalen voor elke dag dat die overtreding voortduurt.
5. De Klant moet de boete in lid 1 betalen zonder dat een ingebrekestelling of gerechtelijke procedure nodig is. Ook hoeft er geen sprake te zijn van schade.
6. Tello Technology mag naast de boete in lid 1 ook een schadevergoeding eisen van de Klant.
Artikel 19 - Vrijwaring
1. De Klant vrijwaart Tello Technology tegen alle aanspraken van anderen die verband houden met de door Tello Technology geleverde producten en/of diensten.
Artikel 20 - Klachten
1. De Klant moet een door Tello Technology geleverd product of verleende dienst zo snel mogelijk onderzoeken op eventuele tekortkomingen.
2. Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan dat wat de Klant redelijkerwijs mocht verwachten, dan moet de Klant Tello Technology daarvan op de hoogte te stellen binnen 1 maand na het vaststellen van de tekortkoming.
3. Een consument moet uiterlijk binnen 2 maanden na het vaststellen van de tekortkoming Tello Technology hiervan op de hoogte stellen.
4. De Klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat Tello Technology hierop gepast kan reageren.
5. De Klant moet aantonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen de Klant en Tello Technology.
6. Wanneer een klacht gaat over lopende werkzaamheden, dan kan de Klant niet eisen dat Tello Technology andere werkzaamheden gaat verrichten dan is afgesproken.
Artikel 21 - Ingebrekestelling
1. De Klant moet een eventuele ingebrekestelling schriftelijk kenbaar maken aan Tello Technology.
2. De Klant is ervoor verantwoordelijk dat zijn ingebrekestelling Tello Technology ook daadwerkelijk op tijd bereikt.
Artikel 22 - Aansprakelijkheid Klant
1. Wanneer Tello Technology een overeenkomst aangaat met meerdere Klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor het nakomen van de afspraken in die overeenkomst.
Artikel 23 - Aansprakelijkheid Tello Technology
1. Tello Technology is alleen aansprakelijk voor schade die de Klant lijdt wanneer die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.
2. Wanneer Tello Technology aansprakelijk is voor schade, dan geldt dat alleen voor directe schade die verband houdt met de uitvoering van een onderliggende overeenkomst.
3. Tello Technology is niet aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst of schade aan derden.
4. Wanneer Tello Technology aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald. Is er geen verzekering gesloten of wordt geen schadebedrag uitgekeerd, dan is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
5. Alle afbeeldingen, foto?s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en kunnen niet leiden tot enige vergoeding, ontbinding of opschorting.
Artikel 24 - Vervaltermijn
1. Elk recht van de Klant op schadevergoeding van Tello Technology vervalt 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 BW.
Artikel 25 - Ontbinding
1. De Klant mag de overeenkomst ongedaan maken wanneer Tello Technology toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming de ontbinding niet rechtvaardigt vanwege haar bijzondere aard of geringe betekenis.
2. Is de nakoming van de verplichtingen door Tello Technology nog mogelijk, dan kan ontbinding pas plaatsvinden nadat Tello Technology in verzuim is.
3. Tello Technology mag de overeenkomst met de Klant ongedaan maken, wanneer de Klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel wanneer Tello Technology kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om aan te nemen dat de Klant zijn verplichtingen niet zal nakomen.
Artikel 26 - Overmacht
1. In aanvulling op artikel 6:75 BW geldt dat een tekortkoming van Tello Technology door de Klant niet aan Tello Technology kan worden toegerekend wanneer er sprake is van overmacht.
2. Onder de overmachtsituatie in lid 1 valt onder meer ook:
- een noodtoestand zoals een burgeroorlog of natuurramp
- wanprestatie of overmacht van toeleveranciers, bezorgers of anderen
- stroom-, elektriciteits- internet-, computer- of telecomstoringen
- computervirussen
- stakingen
- overheidsmaatregelen
- vervoersproblemen
- slechte weersomstandigheden
- werkonderbrekingen
3. Wanneer zich een overmachtsituatie voordoet waardoor Tello Technology 1 of meer verplichtingen naar de Klant niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat Tello Technology kan nakomen.
4. Vanaf het moment dat een overmachtsituatie ten minste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen zowel de Klant als Tello Technology de overeenkomst schriftelijk in zijn geheel of deels ongedaan maken.
5. Tello Technology hoeft in een overmachtsituatie geen vergoeding aan de Klant te betalen, ook niet wanneer Tello Technology hiervan voordeel heeft.
Artikel 27 - Wijziging overeenkomst
1. Wanneer het voor de uitvoering ervan nodig is om een gesloten overeenkomst te wijzigen, kunnen de Klant en Tello Technology de overeenkomst aanpassen.
Artikel 28 - Wijziging algemene voorwaarden
1. Tello Technology mag deze algemene voorwaarden wijzigen.
2. Wijzigingen van ondergeschikt belang mag Tello Technology altijd doorvoeren.
3. Ingrijpende wijzigingen zal Tello Technology zoveel mogelijk vooraf met de Klant bespreken.
4. Een consument mag bij een ingrijpende wijziging van de algemene voorwaarden de onderliggende overeenkomst opzeggen.
Artikel 29 - Overgang van rechten
1. De Klant kan geen rechten uit een overeenkomst met Tello Technology aan anderen overdragen zonder schriftelijke toestemming van Tello Technology.
2. Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals in artikel 3:83 lid 2 BW.
Artikel 30 - Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid
1. Wanneer 1 of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan heeft dit geen invloed op de overige bepalingen van deze voorwaarden.
2. Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat Tello Technology bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.
Artikel 31 - Toepasselijk recht en bevoegde rechter
1. Op deze algemene voorwaarden en iedere onderliggende overeenkomst tussen de Klant en Tello Technology is Nederlands recht van toepassing.
2. De rechter in het arrondissement van de vestigingsplaats van Tello Technology is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen de Klant en Tello Technology, tenzij de wet iets anders bepaalt.
Opgesteld op 01 december 2024.
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en mis nooit meer onze nieuwste updates, exclusieve aanbiedingen en productlanceringen. Word vandaag nog lid van onze community!